Hartige muffins

Nou ja, het zijn niet echt muffins. Lekker zijn ze wel, en hartig ook. Ik maakte dit omdat er nog teveel restjes over waren van de Paasbrunch, en eten weggooien doen we niet in Huize Schraalala. Een beetje variëren met je eigen restjes kan dus nooit kwaad.

Je hebt nodig: (Restje) bladerdeeg. 6 muffinvormpjes. 2 eieren. Handjevol erwten. Handjevol rucola. 3 reepjes (katen)spek. Cherrytomaatjes. Pecorino Romano (geitenkaas dus). Crème fraiche. Peper. Zout.

DSCN1166

Ik vette de muffinvormpjes in, en sneed het bladerdeeg in vieren. Ieder vormpje bekleedde ik met twee kleine vierkantjes, en uiteindelijk kon ik op drie vormpjes nog een dakje van bladerdeeg maken.

DSCN1170

Ik sneed de rucola fijn, en deed die op de bodem van de vormpjes. Daar strooide ik wat erwten overheen.

DSCN1174

Daarna maakte ik het ei-mengsel wat over de erwten en rucola gaat. Twee eieren, met een half bakje crème fraiche, peper en zout, en naar smaak zoveel geitenkaas raspen als je wil. De pecorino is best pittig, maar daar houd ik wel van, en deed behoorlijk wat. Eenmaal in de vorm deed ik er nog een tomaatje bovenop.

Dan nog een reepje spek er over heen en tot slot bij drie nog een dakje van bladerdeeg. En klaar voor de oven (180 graden) zijn ze!

hartige muffins

En als ze uit de oven komen zijn ze heerlijk! De rucola en geitenkaas maken het lekker pittig, het bladerdeeg is heerlijk krokant en de tomaat voegt nog iets heerlijks zoets toe.

hartige muffins

hartige muffins

hartige muffins

Ik heb er gelijk weer zin in, maar helaas, ze zijn op. Eet smakelijk!

One thought on “Hartige muffins

Leave a Reply

